Інформація – це нові відомості, важливі для людини чи інформаційної системи. Інформація може мати різні властивості (достовірність, актуальність, точність, повнота, зрозумілість) та форми (текст, зображення, аудіо, відео, графіки, діаграми, символи). Медіатекст – це форма інформації, що включає в себе не лише текст, а й мультимедійний контент (аудіо, відео, анімацію) Медіатекст – це написаний текст, поданий у масмедіа
Що означає для людини інформація?
Для людини інформація означає нові відомості про світ. Людина настільки залежить від інформації, що сучасне суспільство називається інформаційним.
Які властивості має інформація?
До властивостей інформації належить повнота, достовірність, своєчасність, корисність, зрозумілість.
У яких формах існує інформація?
Інформація існує у вигляді повідомлень.
Чи є зображене оголошення інформацією?
Так.
Що можна вважати поширенням інформації?
Поширенням інформації називають доведення її до споживача в будь-який спосіб.
Розгляньте схеми. Які проблеми можуть виникнути під час передачі інформації так, як позначено
на схемах?
В схемі 1 інформація буде передана найбільш точно.
– у 2 інформація стане викривленою.
– у 3 інформація стане публічною.
Якою є різниця між текстом і медіатекстом?
Текст (група речень, які пов’язані за змістом, об’єднані між собою темою, головною думкою та граматично) є певною інформацією.
Медіатекстом називають певну інформацію у вигляді тексту, зображення , звуків, прийнятних та зрозумілих його споживачеві.
Чи можна зображений малюнок вважати медіатекстом?
Так, можна.
Використовуючи схему, поясніть властивості інформації. Доберіть відповідні приклади.
Повнота – достатньо для розуміння ситуації та прийняття відповідного рішення.
Корисність – інформація є важливою для розв’язання поставленого завдання.
Своєчасність – інформація є саме тією, яка потрібна на даний момент, суттєвою, важливою на цей час.
Актуальність – теж, що і своєчасність.
Об’єктивність – інформація неупереджена, незалежна від волі та бажань людини
Достовірність – властивість інформації бути правильно сприйнятою, імовірність відсутності помилок,
Зрозумілість – споживач, який сприйняв повідомлення, здатний відновити той смисл, який вкладався в це повідомлення передавачем інформації.
Запитання і завдання
1. Що таке інформація? У яких значеннях використовується це поняття?
Інформація – нові відомості. Слово означає відомості», «роз’яснення», «виклад».
Ми отримуємо інформацію з різних джерел – з телебачення, інтернету, радіо, книг.
Інформація — це новини, факти, знання, отримані в результаті пошуку, вивчення, спілкування,
відомості про об’єкти та явища навколишнього світу, їхні властивості, які підвищують рівень обізнаності людини;
загальнонаукове поняття, яке включає обмін відомостями між людьми, між людиною та автоматичним пристроєм, між автоматичними пристроями, обмін сигналами
у тваринному і рослинному світі.
2. За допомогою яких органів чуття людина отримує інформацію з навколишнього світу?
Людина отримує інформацію з навколишнього світу за допомогою зору, слуху, смаку, дотику, нюху.
3. Колективне обговорення. Існує вислів: «Хто володіє інформацією — володіє світом». Які властивості інформації відображають ці слова?
Своєчасність, корисність, достовірність.
6. Робота в групах. Існує думка, що сучасна людина перевантажена інформацією. Обговоріть і покажіть це на своєму прикладі. Зробіть узагальнюючий висновок.
Так, в інформаційному суспільстві людина може бути перевантажена інформацією. Значна кількість шкільних домашніх завдань для учнів теж може бути перевантаженням інформацією.
7. Яка інформація є цінною? Від чого залежить цінність інформації?
Цінна інформація – це потрібна і важлива людині інформація. Цінність інформації визначається рівнем вирішення з її допомогою поставленого завдання (досягнення мети).
8. Якою є роль медіа в сучасному світі? Чим відрізняються медіа і масмедіа?
Масмедіа називають усі засоби масової інформації. Вони поширюють інформацію для населення. Масмедіа є різновидом медіа. Медіа – це канали та інструменти, що використовуються для зберігання, передачі і подання інформації або даних.
9. Яким чином масмедіа впливають на соціалізацію особистості?
Масмедіа не лише передають повідомлення аудиторії, а й часто вказують своє оціночне судження щодо змісту повідомлення. Таким чином масмедіа беруть участь у формуванні суспільної думки, яка має суттєвий вплив на соціалізацію особистості.
10. Наведіть декілька прикладів фактів і зроблених на їхній підставі суджень.
1) Вулицею рухається автомобіль.
Автомобіль рухався занадто швидко.
2) З відкритого вікна чути звуки музики.
Музика грає дуже голосно.
3) Хлопчик вголос читає книгу.
Хлопчик читає нецікаву книгу.
11. Мабуть, вам відома гра «Зіпсований телефон». Поясніть, у чому вона полягає та про що свідчить. Яку властивість інформації відображає ця гра?
Гра певною мірою відтворює роботу медіа – передавання інформації, а також вказує на недоліки в передаванні інформації, що полягають в її спотворенні.
Гра відображає таку властивість інформації, як достовірність.