Що таке світ інформації? Яке суспільство називають інформаційним?
1. Які засоби масової інформації використовуєте ви?
Найбільше використовуємо засоби мережі Інтернет, телебачення.
2. До яких видів інформації за способом подання та призначенням належить текст вашого підручника?
Підручник належить за способом подання до текстової інформації, за призначенням – до спеціальної (навчальної).
3. Спробуйте укласти схему «Види інформації».
Інформація за способом сприйняття – зорова, слухова, нюхова, тактильна, смакова.
– за способом подання – текстова, числова, графічна, звукова.
– за призначенням – масова, спеціальна, особиста.
1. Як ви можете пояснити поняття «інформаційний шум»?
Інформацію, яка не є якісною, достовірною і корисною, називають інформаційним шумом.
2. Чому важливо вміти упізнавати неправдиву інформацію?
Упізнавати неправдиву інформацію важливо для того, аби не бути дезинформованим. Завдяки правдивій інформації формується наше правильне бачення і розуміння оточуючого світу.
1. Які історичні факти та події, окрім згаданих у тексті, вам відомі?
Голодомор 1932-1933 років.
Ухвалення Конституції України 28 червня 1996 року.
Революція Гідності, листопад 2013 – лютий 2014 року.
2. Що є найменшою одиницею в потоці історичної інформації?
Факт.
3. Чи вважаєте вірним твердження «причина зумовлює наслідок»?
Так, бо між подіями можна встановити причинно-наслідкові зв’язки (нова подія випливає з попередньої).
1. Вправа «Правда — неправда» (в парах). Створіть два повідомлення про життя своєї громади / школи — одне фейкове, одне — правдиве. Запропонуйте їх класу, щоб розрізнити інформацію і дезінформацію.
В центрі нашого міста відкрили кафе “Молодіжне”.
На території громади в лісопарковій зоні в норах живе зграя вовків.
Перевірте себе
1. Складіть запитання до тексту параграфа, починаючи кожне такими словами: Коли ? Що ? Хто ? Де ? Звідки ми можемо дізнатися про ? Чому ? Як _? Який результат ? Запропонуйте свої запитання в класі.
Коли українською грошовою одиницею стала гривня?
Що називають історичним фактом?
Хто сказав, що «Найбільшого успіху досягає той, хто має в своєму розпорядженні кращу інформацію»?
Де хрестили русів?
Звідки ми можемо дізнатися про новини?
Чому нам необхідно бути медіаграмотними?
Як пов’язані між собою історичний факт, подія, процес?
Який результат розвінчування фейків?
2. Назвіть один факт і одне судження про свого / свою однокласника / однокласницю. Що було легше підібрати: факт чи судження? Чому?
Мій однокласник народився (число, місяць, рік).
Мій однокласник вміє гарно писати твори з української літератури.
3. Складіть хмаринку слів «Наше медіаполе», в якій перелічіть джерела, з яких ви черпаєте інформацію. Чому саме цим джерелам інформації ви надаєте перевагу? Поміркуйте,
чи всі вони надійні.
Соціальні мережі, телебачення.
4. Розкажіть про відомі вам події серпня-грудня 1991 року. Наведіть кілька фактів. Як би ви назвали історичний процес, елементами якого є ці події?
24 серпня 1991 року Верховна Рада тодішньої Української Радянської Соціалістичної Республіки (складової Радянського Союзу – так називалася тоді Російська імперія) проголошує Незалежність України та створення самостійної української держави – України.
1 грудня 1991 року відбувся Всеукраїнський референдум, який підтримав рішення Верховної Ради. На ньому було поставлене лише одне питання: «Чи підтверджуєте Ви Акт проголошення незалежності України?».