Практичне заняття за розділом ІІІ. 5 клас

1. Про яке заняття людей розповідає уривок з історичного джерела?
Людина займається виготовленням гарпуна – спису для ловлі риби.

2. Які матеріали використані для виготовлення знаряддя праці?
Дерево і камінь.
1. Які знаряддя праці мали тубільці?
Спис, лук зі стрілами, сокира, кам’яні ножі, загострені кістки замість шила і голки, мушля із зубчастим кінцем, шкаралупа молодого кокоса замість ложки.
2. Із яких матеріалів були виготовлені ці предмети?
Дерево, камінь, кістка.
3. Якими заняттями, імовірно, займалися тубільці?

Тубільці займалися полюванням.
4. Чи можемо ми з наявної інформації в джерелі дізнатися про природні умови, у яких жили папуаси?

В тексті згадується кокос і бамбук. Це теплолюбні рослини.
1. Про що розповідає уривок із джерела?
Уривок розповідає про особливості створення взуття ірокезами зі шкіри лося.
2. Як індіанці використовували свою спостережливість для виготовлення взуття?

Індіанці спостерегли, що суглоб задньої ноги лося згинається під прямим кутом, що зручно для людської стопи.

1. Які обряди здійснювали мисливці перед полюванням?
Не можна було плювати, сміятися, вживати сіль, шкребтися, готувати їжу свиням.
2. Чи виправдані придумані ними заборони?
Ні.
3. Чому мисливці не сподівалися тільки на яму, а ще використовували магію?

Вони вірували в надприродні сили.
Які із зображених на фотографіях речових джерел були використані для реконструкції занять представників трипільської культури?
Ткацький верстат, борона, глиняний посуд, зернотерка.
Що на малюнку вказує, що трипільці займалися землеробством?

На малюнку трипільська жінка перетирає зерно на борошно. Чоловік виготовляє борону.

Всі завдання