§ 1. Що вивчає наука «Історія»
РОЗДІЛ I. НАУКИ, ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ
§ 2. Історія як наука про розвиток людства
§ 3. Джерела історичної інформації
§ 4. Науки-помічниці історії
§ 5. Археологічні скарби минулого
§ 6. Писемні пам’ятки, фольклор і сучасні візуальні джерела про історію
§ 7. Урок узагальнення «Науки, що вивчають минуле»
РОЗДІЛ ІІ. ІСТОРИЧНИЙ ЧАС І ПРОСТІР
§ 8. Час в уявленнях людини протягом історії
§ 9. Розвиток систем літочислення
§ 10–11. Способи упорядкування історичного часу
§ 12. Як пов’язані історія і простір
§ 13. Українські землі на картах упродовж історії. Правила роботи з контурною картою
§ 14. Урок узагальнення «Історичний час і простір»
РОЗДІЛ ІІІ. ІСТОРИЧНА НАУКА ТА ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ
§ 15. Як народжувалась історична наука
§ 16. Науковий період розвитку історичних досліджень
§ 17. Хто започаткував наукові дослідження історії України
§ 18. Міфи в історії
§ 19. Історична пам’ять. Формування історичної пам’яті. Культура пам’яті
§ 20. Історія України в пам’ятках і пам’ятниках. Пам’ятки історії рідного краю
§ 21. Урок узагальнення. «Історична наука та історична пам’ять»
РОЗДІЛ IV. РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ
§ 22. Поява і розселення людини на Землі
§ 23. Що пам’ятає древній сфінкс
§ 24. Середні віки: «темні часи» чи доба прогресу
§ 25. Новий час: відкриття Америки, революції, передові ідеї й не тільки
§ 26. Новітня історія: події, постаті. Портрет сучасної епохи
§ 27. Людина і довкілля протягом історії: господарювання, проблема ресурсів. Людина як частина
§ 28. Як люди взаємодіяли у спільнотах протягом історії
§ 29. Які правила взаємодії існують у суспільстві
§ 30. Історія людини і родини — частина історії України
§ 31. Народи, які живуть на теренах України
§ 32. Міфологія та релігія. Наукове бачення світу
§ 33. Наукові знання і художня культура людства
§ 34. Урок узагальнення «Розвиток людства упродовж історії»
§ 35. Узагальнення з курсу «Вступ до історії України та громадянської освіти»