Узагальнення розділ 2. Стародавні цивілізації Азії та Африки. 6 клас

Відгадайте закодовані географічні назви та вкажіть зображення історичної пам’ятки, яке з ними пов’язано.
1. Гімалаї – В 2. Янцзи – Д 3. Єфрат – Б 4. Ніл – А.

Уважно розгляньте тематичні хмаринки та визначте слово, яке в кожній з них є зайвим. Поясніть свій вибір. Дайте назву хмаринкам.
Хмаринка зліва – Фінікія. Зайве слово – фараон, оскільки не найвища держава посада в Єгипті.
Хмаринка справа – Персія. Зайве слово – Ашока, індійський правитель імперії Маур’їв.
Складіть до розгаданого кросворду запитання, використовуючи здобуті під час навчання знання.
Ієрогліф – писемний знак у давньому Єгипті, що означав слово або й ціле поняття.
Імперія – країна, яка постійно проводить загарбницькі війни і підкорює сусідні народи.
Реформа – важливі зміни в господарстві чи державному управлінні.
Колонія – підкорена імперією територія з метою грабунку; територія, заселена переселенцями з якоїсь країни.
Міфологія – оповіді (міфи) про богів, створені народом протягом тривалого часу.
Фараон – найвища посадова особа в давньому Єгипті, глава держави
Релігія – віра в надприродні сили, пов’язана з неспроможністю людини пояснити світобудову і природні явища.
Іригація – водовідведення шляхом побудови каналів і дамб.
Держава – організація, створена для управління суспільством.
Закон – встановлені державною владою правила поведінки.
Віднайдіть на полі літер слова з історії стародавніх цивілізацій Азії та Африки. Усно поясніть їхнє значення й укажіть, до історії якої держави вони належать.
Шумери – народ, що проживав на півдні Дворіччя.
Варна – замкнена суспільна група в Індії.
Пурпур – фінікійська фарба, яку отримували з морських черепашок.
Конфуціанство – філософське вчення в Китаї, що стало ідеологічною основою суспільного впорядкування.
Клинопис – писемні знаки Дворіччя, що означали окремі слова.
Біблія – священна книга християн. Писемне історичне джерело історії євреїв.
Шадуф – колодязь у Давньому Єгипті з важелем для підйому води на зразок українського “журавля”.

Крок 1. У магічному колі закодовано п’ять слів. Щоб дізнатися, які саме, і знайти додаткові слова, вам потрібно передусім «перетворити» цифри на літери. Це можуть бути імена правителів, назви визначних пам’яток стародавніх цивілізацій тощо.
Будда, алфавіт, імперія, Соломон.
Крок 2. Укладіть історичні сенкани до знайдених слів.
Я шукав
Я його знайшов
Я тепер його розумію
Сенс життя
Нірвана.

Імперія -держава
Збудована насиллям
Де більше плачуть
Ніж бенкетують
Горе завойованим.

Ми – перші
Нас тепер нема
Але наше творіння є
Ним користуються мільярди
Це алфавіт.

Соломон – цар
Він очолює Ізраїль
Він великий мудрець
Соломон збудував храм
Слава Соломону!

Всі завдання